Kdybych mohla mít tři přání

Kdybych mohla mít tři přání

každý už určitě někdy přemýšlel nad tím, co by dělal, kdyby mohl mít tři přání, jenž by se mu splnila. v pohádkách lidé chytí zlatou rybičku nebo objeví kouzelného džina, které jim tři přání splní. avšak tyhle pohádky mají být pro nás často poučnými a říkají nám, abychom si nepřáli přání, která budou až moc sobecká. 
a tak občas přemýšlím nad tím jaké tři přání, bych si přála já, pokud by se mi naskytla možnost. a právě o ta přání se s vámi dnes chystám podělit. tak se pohodlně usaďte a věnujte malou chvilku mým řádkům, ve kterých vám sdělím svá tři přání a své důvody, proč právě tahle přání a ne žádná jiná. 
přeji vám všem, kteří jste se rozhodli si tohle přečíst, ať se vám článek líbí a snad s pár věcmi budete se mnou souhlasit.




mým prvním přáním by nebyl celosvětový mír, jak to bývá běžné. tak nějak jsem zjistila, že na to, aby byl celosvětový mír, na to potřebujete rozum všech lidí, kteří válčí či mají mezi sebou spory. rozhodně k tomu není zapotřebí kouzel...
místo toho bych si přála, aby slovo sebevražda mělo pro nás neznámý význam. jistě, já vím... teď mi můžete říct, že je to opět v těch lidech, avšak tohle mi přijde smutnější, než-li to, že jsou války. poněvadž by mohlo být bez válek, ale bez sebevražd asi nebude nikdy. vždycky tu budou lidé, kteří budou nešťastní a budou to chtít vzdát, poněvadž si budou myslet, že cesta už dál nevede. nevím, přijde mi strašné vidět někoho, kdo má jizvy na rukou a říká, že jeho život nemá cenu. proto bych si přála právě tohle. smutek k životu patří...občasný pocit deprese také...úzkosti občas též, avšak sebevraždy by podle mne k životu patřit neměly. já vím, že je to občas těžké, ale věci se dají řešit i jinak, než sebevraždou. tím se vlastně nic nevyřeší. jen uděláte své blízké přátele či rodinou nešťastnými. ano, občas to vypadá, že celý svět vás nenávidí, ale to není důvod k tomu to vzdávat. to není důvod k tomu mít na zápěstí jizvy... to jest pouze důvod k tomu se nad sebou zamyslet a po případně si s nimi promluvit, co děláte špatně. nikdy totiž není chyba jen na vaší straně. a přiznejme si na rovinu, občas jsou mezi námi lidé, kteří si prostě přejí nás dostat na pokraj našich sil. a to je jen tak lehce necháme vyhrát? to jim jen tak lehce ukážeme, jak jsme slabí? oni útočí na naše slabiny... zkuste to jednou udělat také... avšak ne tak moc, nic se nemá přehánět a nebuďte takovými, jakými byli oni. vy jste lepšími, to si pamatujte. prosím...

mým druhým přáním by nebyla záchrana světa... zachraňovat svět, proč? on by nemusel být špatným místem a třeba jednoho dne jím skutečně nebude. spíše bych si přála, aby neexistovala šikana. já nevím, k tomuhle tématu má asi každý svůj názor. určitě jste každý z vás, kdo tohle nyní čtete, byli na nějaké přednášce proti šikaně. smutnou pravdou jest, že šikana se vyskytuje úplně všude. často si agresoři vyhlídnou někoho, kdo se něčím liší. může se jednat o prospěch ve škole, o jeho názory, o vzhled, o jeho původ... důvodů je nespočetně mnoho. někdy si ten agresor prostě jen potřebuje na někom zvýšit své sebevědomí. myslím, že zrovna o téhle věci by se mělo mluvit a měla by se řešit. myslím si, že každý, kdo si tímhle prochází/ procházel by měl o tom mluvit. já vím, teď by mi lidé, jenž jsou obětmi řekli, že jim vyhrožují, že to bude ještě horší. ne, to se vás snaží jen zastrašit. řekněte to někomu, komu věříte, rodičům, nejlepšímu příteli, učiteli, spolupracovníkovi... prostě o tom musíte mluvit a nemůžete to nechat zacházet stále dál a dál. postavte se tomu. ne, nebuďte jako ti lidé, co vám ubližují. buďte někým víc a začněte tím, že to někomu řeknete. tohle by se totiž nemělo zamlčovat. a věřte mi, že pokud bych vážně měla možnost, aby se mi má tři přání splnila, přála bych si tohle, poněvadž nikdo nemá právo vám ubližovat. nikdo nemá právo vám snižovat vaše sebevědomí. každý člověk je něčím výjimečný, něčím jiný od ostatních. a takovýchhle lidí si já upřímně cením. těch, kteří nejdou s davem a jsou takovými, jakými jsou skutečně. protože ano, hlupáka, který se vám bude za tohle smát a bude vám ubližovat, tak toho najdete všude. ale člověka, který je sám sebou, toho najdete jen málo krát  za svůj život. takže, pokud patříte mezi ty, kteří jsou obětmi šikany za to, co jsou či nejsou, za to co mají či nemají, mluvte o tom. mluvte o tom, prosím.


no a mým třetím a posledním přáním by bylo, abychom všichni byli jednou šťastnými. ne, nemyslím na den, na dva... myslím tím, abychom byli šťastnými napořád, jakmile objevíme něco, díky čemu budeme šťastní. je jedno, co to bude. jen vám chci říct jedno:
,, alkohol, cigarety a tvrdé drogy vám štěstí nepřinesou. ano, na malý okamžik se budete cítit krásně a možná i šťastně, ale hledejte to skutečné štěstí, nikoliv to pomíjivé. každý můžeme být šťastní. a možná, že mají pravdu všechny ty knihy o štěstí...možná, že bychom měli setrvávat v přítomnosti, abychom cítili ten pocit štěstí. anebo má možná pravdu jeden človíček, který říká, že ke štěstí člověku stačí jen jeden malý a upřímný úsměv. 
já sama za sebe říkám, že štěstí je něco, co si nekoupíte, co si od nikoho nevyprosíte na kolenou... štěstí je něco, co bychom měli najít, co nejdříve. a ano, k tomu pravému štěstí vede dlouhá cesta. ale my ji máme projít. máme objevit všechna ta zákoutí a všechny ty popadané stromy pod nohama máme prostě obejít. a jednoho dne... jednoho krásného dne dojdeme na konec celé té cesty a zjistíme, že to pravé štěstí jsme měli celou dobu před nosem, ale nevšimli jsme se jej. a co já vím... možná, že tomu tak nebude, ale zatím dávám za pravdu knihám, vlastním domněnkám a tomu človíčku...
ke štěstí stačí jeden malý a upřímný úsměv
setrvávání v přítomnosti
dokázání něčeho, za co jsme na sebe pyšní a je to náš záchranný bod
možná i trochu té lásky
ale hlavně...dobré srdce a rozdávání radosti všem potřebným"






takže, tohle byly mé tři přání a já doufám, že se vám článek líbil, a že si z něj možná i něco odnesete... ale to už nechám jen a jen na vás. 

tak a mně nyní nezbývá nic jiného, než se s vámi všemi, co jste dočetli až sem, rozloučit. mějte se krásně a přeji krásné známky na pololetí.



s láskou
Clara

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sebenenávist

Beznaděj